Servei

Aquí us exposarem els dies que anem al CR en TEA per estar amb els nens i nenes del mateix.

 

Dissabte, 14 de febrer

Vam arribar a les 9 del matí els quatre membres del grup. Amb tot el material a punt, excepte uns 10 cèrcols que haguéssim fet servir per una prova que vam suprimir a última hora perquè no teníem el material.

Tot just arribar, ens van presentar els voluntaris -que eren vuit més un fotògraf i la Núria (psicòloga)- i els vam exposar què faríem durant el matí. Els voluntaris es van assignar ells mateixos els nens (un per cada un) i a les 10 van arribar els primers.

Un cop van arribar tots, degut a que era Carnaval, ens vam disfressar tots, nosaltres i els voluntaris inclosos, i els voluntaris jugaven amb els nens i nenes del centre, que aquell dia eren 8 ja que n'hi havia de malalts.

Cap a les 10:30 va venir una noia que tocava l'acordió, i va tocar cançons per ballar amb els nens, i va ser el primer moment que vam tenir contacte amb els nens, ja que abans no n'havíem tingut. Allà, donant-nos de les mans, ballant, i deixant que els nens i nenes ens pintessin la cara, ens van començar a agafar confiança.

A les 11:30 van esmorzar, i aprofitant l'estona que menjaven un aperitiu, vam baixar a muntar les proves al pati del TEA. En vam fer un total de 4, i la cinquena estava amagada de manera que quan acabessin de jugar, busquessin un paper amb el número 5 i poguessin jugar. Van jugar, no com nosaltres esperàvem que juguessin ja que no seguien cap ordre, però el cas és que van jugar i ens van fer cas.

Al acabar les proves, els vam fer buscar el paper i el van trobar amagat a l'arbre. Després vam fer una rotllana i ens vam passar la pilota entre nosaltres uns 15min.

Vam recollir les coses i vam pujar a dalt a redactar un full de conclusions del dia.

A les 14h vam marxar del centre. És a dir, vam estar-hi un total de 5 hores.

 

CONCLUSIONS

No hi havia suficients nens, i aquest fet va tenir dues conseqüències:

  1. No fer grups (un grup únic).
  2. Més adults (voluntaris) que nens i nenes de l'esplai.

No hi havia ordre, ja que ens va faltar material. Concretament, 10 cercles. Això va fer que suprimissim una prova i es veiguessin les altres també afectades, ja que en alguna se'n precisaven.

Vam fer quatre proves més una de final. La prova final va ser una sorpresa amagada, i va ser la més exitosa i la que creiem que millor va sortir.

Els nens i nenes no feien gaire cas i anaven per lliure. Per molt que els monitors els diguessin el què havien de fer i nosaltres també, no ens feien cas. Ho vam solucionar traient els números i fent que cadascú fes el que més li vingués de gust.

A la prova final els nens van interactuar passant-se la pilota entre ells i adults. És el que més por ens feia, i el que més apreciem d'aquest dia.

Conclusió final

Creiem que per ser el primer dia que vam veure els nens de l'esplai, vam connectar bé amb ells. Ja tenim els noms apresos dels nens.

Dissabte, 7 de març

 

Avui dissabte, només érem el Dani i l'Eugeni. Hem arribat a les 9, i seguint el procediment que ens havia dictat la Núria, hem tingut una reunió en la que han exposat als voluntaris el que faríem avui. Han arribat els de PositivasCan al voltant de les 10 i els hem anat a donar la benvinguda i a portar-los cap al pis del costat. Un cop allà, ens hem presentat un a un i tot seguit, a les 10:30, han arribat els nens.

La nostra feina del dia d'avui era observar i fer fotos, ja que hi havia els suficients voluntaris com per que cada nen tingués el seu. A l'arribada, ens hem dividit en dos grups: l'Eugeni s'ha quedat a dalt i el Dani a baix. Hem fet el màxim de fotos possibles.

La xerrada ha començat amb una pregunta: qui té gos? Els nens han respòs dient que la majoria no. Tot seguit, han hagut de diferenciar un gos dels altres animals, fent servir fotos i peluixos. Més tard, els han ensenyat a com cuidar un gos: pentinant-lo, rentant-lo i donant-li de menjar. Els nens han tingut una bona estona i han escoltat amb atenció. La millor part ha sigut la darrera, per això. Ha començat quan els donaven ordres com donar la pota, girar sobre si mateixos o tocar el nas amb la pota. Tot això, ho han fet els nens sortint com a voluntaris amb els de PositivasCan. Han seguit amb un altre joc, aquesta vegada d'encistellar. Tiraven una mena d'esponja des d'uns 2 o 3 metres i, en cas que fallessin, els gossos els hi portaven per un nou intent.

Al final i ja per acabar, tenien 3 cubells i un nen tirava un pinso a un dels 3. Quan ho feia, el gos el buscava. Això ho ha fet un cop cada un.

 

A baix, en canvi, han seguit aquesta metodologia.

 

1) Els monitors  han començat presentant-se ells i consecutivament el gossos. Després han explicat les activitats que havien preparat pels nens.

2) Han preparat el circuit al parc gran, de manera que els nens passegin els gossos seguint el circuit proposat.

3) Seguidament, els monitors han col·locat als nens en línia recta perquè els gossos pesessin per sota  les seves cames.

4) Per acabar, han fet que el gos pesessin per dins d'un cèrcol que aguantaven a l'aire.

5) Finalment, el nen ha hagut d'escollir la prova que més l'hi ha agradat.

CONCLUSIONS

Avui, no podem treure gaires conclusions del nostre treball, ja que ens hem limitat a observar i fer fotos -el que havíem de fer-. Les fotos que hem fet estan força bé, i en breus instants quedaran penjades a un perfil que crearem de Google+, una xarxa social. Els permisos estan amb ordre, o sigui que ho tenim tot al dia. Els nens han estat a gust avui, inclús els que la Núria ens havia dit que podien témer als gossos. Ha sigut un bon dia.

 

Dissabte, 11 d'abril

Hem arribat a les 9 del matí. Hem anat a la sala on sempre anem abans que vinguin els nens a parlar de l'ordre del dia. Vindran al voltant de 13 nens, però el Pol no vindrà i serem dotze. Han arribat els de PositivasCan i els hem anat tots a donar la benvinguda. Ens hem presentat i cap allà a les 10 han començat a arribar els primers nens, i a dos quarts ja hi eren tots. Abans de que a dos quarts pogués començar tot, vam jugar una estona amb els nens que ens tenien assignats. Al principi el Dani pensava que el Tegueny no vindria, però va arribar tard i va poder fer la seva feina.

Ens vam dividir per una banda Òscar i Miquel i per l'altre Dani i Eugeni, seguint els grups que havia fet la Núria. Hi havia dos tallers: un amb gossos grans i un altre amb gossos més domèstics i petits. Al de petits, ens van ensenyar a pentinar-los, cuidar-los, van fer “màgia”, a assentar-los, etc. Al de baix els van preparar un circuit amb cons i cercles (més o menys com el de l'última vegada) i els gossos acompanyaven als nens. Els nens en general estaven més animats al de baix, ja que hi havia més contacte. A dalt però, també s'ho van passar d'allò més bé.

Entremig dels dos tallers vam parar a esmorzar, i oferien galetes, xocolata i suc.

Els de PositivasCan van canviar de persones fent de pràctiques, i també van fer-ho molt bé com els altres.

Com a curiositat, ens van ensenyar la sala multi sensorial en la que està treballant un altre grup.

 

Dissabte, 6 de juny

Avui hem assistit al servei l'Òscar i l'Eugeni. El Miquel està malalt, i el Dani no ha pogut venir.
Cap a les sis de la tarda, ens hem trobat a l'Enare, una petita piscina interior ubicada al carrer Llibertat. Normalment té una utilitat de classes de preparació pel part o aiguagim, però avui no ha estat així.
A l'arribar, ens hem canviat i ens hem posat el banyador. Quan hem entrat a la piscina, hi havia dues nenes del Centre: l'Alícia i la Melinda. També hi havia la Rosa -mare de l'Alícia- i els pares de la Melinda. Ens acompanyava també una treballadora de l'Enare.
Portavem vàries activitats preparades que ja havíem acordat amb la Rosa que faríem, correctament explicades i redactades. Malauradament, per falta de nens, hem hagut d'improvitzar.
La primera activitat ha sigut encistellar pilotes petites a dins d'un cubell que surava l'aigua. Ens ho hem passat bé durant una bona estona.
Després, hem estirat una colxoneta que feia que poguéssim passar-nos la pilota entre nosltres. Ha estat força bé.
Hem estat molt temps passant-nos la pilota entre tots, ja que hem vist que agradava a l'Alícia i la Melinda. En un moment donat, hem vist que la Rosa estava ensenyant a vocalitzar a la seva filla amb monosíl·labs com "sí" o "no". Nosaltres també l'hem ajudat en la tasca.
Hem estat aproximadament una hora i mitja. 
No tenim fotos a causa d'haver estat ocupats fent les activitats.
 

Conclusions

Hi ha hagut masses pocs nens per fer alguna activitat en correcta normalitat. Tot i això, hem sapigut improvitzar i fer passar una bona estona a la gent que ha vingut. Estem satisfets del servei d'avui.